استقلال، چگونه دربی را برد؟
 
بازی
 
 
یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 17:51 ::  نويسنده : عارف

ر وقت اضافه، همه معادلات به هم ریخت؛ پانزده دقيقه اول وقت اضافه با برترى استقلالى‌ها همراه شد و هنوز پنج دقيقه از وقت اضافى اول نگذشته بود كه مهدى اميرآبادى، اوج كارش را با فرستادن يك پاس عالى به مجتبى جبارى نشان داد؛ همان پاسی كه زمينه‌ساز گل نخست استقلالى‌ها شد و شيرازه پرسپوليسى‌ها را از هم پاشيد، تا جايى كه پس از گل استقلالى‌ها، پرسپوليسى‌ها بى‌برنامه‌تر از پیش، درصدد تلافى گل خورده خود برآمدند كه در دقيقه ۹۸ اشتباه فاحش عليرضا حقيقى، كمر تيم پرسپوليس را شكست.


سرویس ورزشی ـ بازی با خطاهای بازیکنان در میانه میدان آغاز شد. با توجه به این که توپ نیز بیشتر در همین منطقه ضربه می‌خورد، کاملاً مشخص بود که جنگ در خط‌هافبک پیروز نهایی را مشخص می‌کند و سرانجام نیز همین اتفاق افتاد. به جز ده دقيقه آغازين بازى كه پرسپوليسى‌ها بر بازى سوار بودند اين استقلالى‌ها بودند كه بر توپ و ميدان حاكم شدند و ابتكار عمل را در دست گرفتند.

به گزارش ...، استقلالى‌ها كه مى‌دانستند در دقايق آغازین بازى، بايد با يك دفاع منطقى مقابل حملات پرسپوليسى‌ها مقاومت كنند، اين كار را به خوبى انجام دادند، تا بتوانند برنامه‌هاى تاكتيكى خود را در زمين به خوبى پياده كنند.

پرسپوليسى‌ها در همان دقايق آغازين بازى تا پشت محوطه جريمه حريف خوب پيش مى‌رفتند اما كمبود يك گلزن تمام عيار، سبب شد تا هيچ يك از موقعيت‌هاى سرخپوشان به گل تبديل نشود. استقلالى‌ها كه به خوبى پرسپوليس را آناليز كرده بودند، در نيمه نخست بازى، هرچند به طور نسبى بهتر از حريف خود بودند و حتى در دو موقعيت هم مى‌توانستند به گل برسند به گل دست پيدا نكردند، تا هواداران فوتبال، بدون ديدن گل نيمه دوم را آغاز كنند.

پرسپولیس با اتکا به حرکات کریمی و رضایی، می‌خواست خود را به دروازه رحمتی نزدیک کند و در سوی مقابل نیز پرویز مظلومی، چشم به پاس‌های جباری و ضربه نهایی مجیدی و برهانی دوخته بود.

اما در نيمه دوم، پرسپوليس بهتر از استقلال بود؛ هر چند این نیمه هم گلى را همراه نداشت، تا كار به دو وقت اضافى پانزده دقيقه‌اى كشيده شود، در نيمه دوم و در برخى از دقايق بازى پرسپوليس با يكى، دو ضد حمله درصدد باز كردن دروازه رحمتى برآمدند، ولی دفاع كم اشتباه و آمادگى بالاى رحمتى، سبب شد تا سرخپوشان نتوانند از موقعيت‌هاى خود استفاده كنند.

با آغاز نیمه دوم، استیلی فهمید که دفاع کردن مقابل استقلال منجر به باخت می‌شود و به همین دلیل، دستور بازی رو به جلو را صادر کرد. نزدیک شدن کریمی به محوطه جریمه، یکی از حربه‌های سرمربی پرسپولیس بود. در یکی از صحنه‌ها، پاسکاری خوب رضایی با کریمی بهترین فرصت گلزنی جادوگر را فراهم کرد، اما کاپیتان قدر این فرصت طلایی را که می‌توانست سرنوشت استیلی و پرسپولیس را تغییر بدهد، ندانست و توپ را به آسمان فرستاد.

دو تیم در وقت‌های عادی در 90 دقیقه به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند؛ آمار بازی که از صفحه تلویزیون نمایش داده شد، در پایان وقت قانونی کاملا برابر بود و هر دو تیم، سه موقعیت گل صد در صد داشتند، در مالکیت توپ هر دو تیم کاملا برابر بودند؛ یعنی سهم هر تیم 50 درصد بود و در این مورد هم مساوی بودند، ولی گردش توپ در زمین پرسپوليس 2 درصد بیشتر بود و این نکته تنها برتری آبی پوشان در 90 دقیقه بود، ولی در وقت اضافه همه معادلات به هم ریخت.

پانزده دقيقه اول وقت اضافه با برترى استقلالى‌ها همراه شد و هنوز پنج دقيقه از وقت اضافى اول نگذشته بود كه مهدى اميرآبادى، اوج كارش را با فرستادن يك پاس عالى به مجتبى جبارى نشان داد؛ همان پاسی كه زمينه‌ساز گل اول استقلالى‌ها شد و شيرازه پرسپوليسى‌ها را از هم پاشيد، تا جايى كه پس از گل استقلالى‌ها، پرسپوليسى‌ها بى برنامه‌تر از پیش درصدد تلافى گل خورده خود برآمدند كه در دقيقه ۹۸ اشتباه فاحش عليرضا حقيقى، كمر تيم پرسپوليس را شكست و دومين گل استقلالى‌ها را رقم زد؛ گلى كه ديگر پايان كار سرخپوشان به شمار مى‌آمد، ولی باز اين پايان كار آبى‌پوشان نبود و با گلى كه شريفات در دقيقه ۱۰۶ بازى به ثمر رساند، ديگر كار براى سرخپوشان تمام و شكست سه بر صفر اين تيم رقم خورد؛ شكستى كه اعتراض هواداران را با خود به همراه داشت و باعث شد تا حميد استيلى براى هميشه از پرسپوليس برود.

در ضمن عیار مربی پس از گل خوردن مشخص می‌شود که با راهکار مناسب تیم را به بازی برگرداند، ولی استیلی این کاره نبود، اوج کار وی تعویض اوتال مدافع میانی این تیم بود... .

اما به راستی چه بر سر این پرسپولیس آمد که کارش به اینجا کشید؟ چه کسانی مقصر این ناکامی هستند؟ از هر کس این پرسیده شود، بسیاری از آنها اول نام کاشانی را می‌آورند که آن جنجال را در کنار گذاشتن علی دایی به راه انداخت؛ اما عضو شورای شهر تهران رفیقش را آورد؛ رفیقی که فدای خواسته‌های کاشانی و بی صبری هواداران پرسپولیس شد. دایی سال گذشته پنج بازی پشت سر هم را باخت، اما سرانجام تیم را قهرمان کرد؛ اما استیل از اول بازی نخست برابر ملوان سیل اعتراضات را دید. مشخص بود که زننده گل قرن کاری بسیار مشکل پیش رو دارد... .

افزون بر این که داور بازی ممبینی به خوبی از این آزمون سربلند بیرون آمد؛ البته در نیمه نخست خطا روی مجیدی و در وقت اضافه خطا روی فشنگچی و اولادی تا اندازه‌ای مشکوک بود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و آدرس arefgame.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 12666
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1